Waarom blog ik elke maand?

Echte blogger of niet?


Laat ik eerst eens beginnen met iets dat ik laatst las. Het ging over bloggen. Ik las dat een echte blogger minimaal 1 keer per week schrijft. ‘Ok, dan ben ik geen echte blogger’ dacht ik direct. Want ik post maandelijks. Het hield mij wel bezig. 

Een tijdje heb ik er gedachten aan besteed en ik kwam uiteindelijk uit bij de vraag; ‘waarom blog ik dan eigenlijk?’ Laten we samen eens terug gaan in de tijd.



History

Een paar jaar geleden had ik ook een plekje op blogspot waar ik zo nu en dan iets liet zien van mijn DIY creaties. Creatief bezig zijn, brengt mij ontspanning en ik word er blij van. 
De reden dat ik online ging, was omdat ik nieuwsgierig ben aangelegd. Hoe maak je een blog en hoe is het om iets van jezelf online te zetten? 

Met die ervaring besloot ik (in het begin van mijn reis in het ondernemerschap) weer online te gaan. En daar is deze blog uit geboren. 

Wel spannend want ik ben van nature geen goede schrijfster. Alles wat ik schrijf en anderen kunnen lezen, herlees ik keer op keer. En dan ben ik er nog niet van overtuigd dat de zinsopbouw correct is en er geen spellingsfouten inzitten. Dat kost natuurlijk veel tijd. En dat is de reden dat ik maximaal twee keer per maand een stukje schrijf. 

Mijn doel is in ieder geval elke maand.

Waarom blog ik dan eigenlijk?


Zoveel om mij heen (ook online) inspireert mij om creatief bezig te zijn. In ons huisje qua kleuren, interieur en decoratie. 

En achter de computer voor mijn poster-, kaart- en foto ontwerpen. En omdat ik daar zo van geniet, hoop ik met mijn creaties het stokje terug te kunnen geven.

  • Ik wil anderen inspireren om te gaan creëren in welke vorm dan ook.
  • Daarnaast wil ook naamsbekendheid opbouwen voor mijn ontwerpstudio (waar staat DaanDimple voor?)
  • Ik hou van zelfreflectie en gedachten op papier zetten
  • Graag sluit ik mij aan bij een netwerk van mensen met dezelfde passie 
  • Tenslotte geniet ik ervan om beeld en tekst vast te leggen in een blog. Zo bouw ik een archief van persoonlijke verhalen, zelf ontworpen creaties en foto’s.

Geen echte blogger maar wel mijn eigen koers varen en er plezier aan beleven!



Instagram

Op Instagram heb ik trouwens dagelijks foto’s gezet (gemaakt met mijn telefoon). De foto’s in deze post komen daar- van- Daan (ik ga flauwe grapjes maken dus tijd voor koffie). Fijne dag!







Reacties