Binnen (of buiten?) kijken bij Daan

Interieur liefde


Het kan inmiddels geen geheim meer zijn dat ik hou van de landelijke- en Scandinavische interieur stijl. Het kenmerk van zachte kleuren en veel wit is handig in ons kleine (maar 'oh zo fijne') houtskeletbouw huis. Het zorgt ervoor dat er toch een ruimtelijk gevoel ontstaat. 

En sinds ik ontwerpstudio "DaanDimple" heb opgericht, post ik steeds meer op instagram (onder #DaanDimple). Om naamsbekendheid te genereren maar vooral omdat het zo leuk is! Ik ontdek steeds meer accounts om te volgen die aansluiten bij de stijl waar ik van hou. En hier put ik vervolgens inspiratie uit waardoor ik zin krijg om thuis weer nieuwe projecten aan te gaan.



tuinidee


tuinidee tuindecoratie daandimple


Project Pergola


De afgelopen week was het prachtig weer. De gevels van de buren zijn vorig jaar van bordeauxrood naar donkergrijs geverfd. Ik moest er aan wennen want het leek zo donker te worden. Maar deze lente hebben wij in de achtertuin ook de planken donkergrijs gemaakt. Na schoonmaken, schuren en verven (pff..wat een klus) is het klaar. In het begin wist ik nog niet zeker of ik het mooi vond. Daarom eerst maar eens wanddecoratie aan brengen op het donkere vlak!


Ik had het idee om een horizontale pergola te maken om op deze manier het vlak visueel te breken. Maar vanwege de bevestiging van de houten planken (potdeksel), vonden wij het lastig om een manier te vinden de pergola te bevestigen. Uiteindelijk had mijn man een goed idee. En zodoende hangt de pergola nu aan kettingen. Blij mee! 


Planten


En op de pergola moest ook een klimmer. Het is een Amerikaanse wisteria (blauwe regen) geworden. Deze groeien niet zo enorm hard en bloeien al over een tijdje. Hiervoor moesten we wel een paal neerzetten en een grote pot met aarde. Zoals je ziet, is dat gelukt! Een pot met witte petunia's erbij (veel water geven) en een blauw schapengras erbij en het beeld is totaal anders.

pergola tuindecoratie daandimple
Genieten

Dit is het eerste jaar dat ik helemaal in mijn nopjes ben met ons mooie zithoekje. Zo zie je maar...met wat jaren geduld, inspiratie van instagram en vooral "gewoon" doen, hebben we deze zomer een zithoek om van te genieten.

Ik hoop dat ik je geinspireerd heb om ook lekker aan de slag te gaan. Op mijn pinterest account DaanDimple heb ik het bord; 'decoratie tuin' aangemaakt. Wie weet vind je daar nog meer inspirerende ideeën. En natuurlijk vind ik het leuk als je mij gaat volgen.

Follow my blog with Bloglovin







Reacties